Bieži vien mammas un vecmāmiņas liek bērniem ēst biezpienu, sakot, ka tas uzlabo atmiņu un veicina kaulu augšanu. Izrādās, ne velti!

Palīdz koncentrēties

Smadzeņu darbībai ir svarīgs pilnvērtīgs un daudzveidīgs uzturs, tāpēc tavs uzdevums ir ar pārtiku uzņemt gan uzturvielas — ogļhidrātus, taukus un olbaltumvielas, gan arī vitamīnus un minerālvielas. Biezpienā ir daudz vairāk olbaltumvielu nekā citos piena produktos. Biezpiena olbaltumvielas ir pilnvērtīgas, jo satur visas neaizvietojamās aminoskābes , ko cilvēka organisms pats neveido.
Tieši biezpiena olbaltumvielas mūsu organismam ir viegli uzņemt, un tās pilnībā tiek izmantotas vielmaiņas procesos. Olbaltumvielas spēcina muskuļus, nodrošina nervu sistēmas darbību un dod organismam
enerģiju. Savukārt olbaltumvielās esošās neaizvietojamās aminoskābes labvēlīgi ietekmē smadzeņu darbību. Tās lielas slodzes laikā tev mazina nemieru, tāpēc ir vieglāk koncentrēties.

“Bagāts” produkts

Bez olbaltumvielām biezpiens satur daudz vērtīgu minerālvielu un vitamīnu. Tev augšanas periodā īpaši nozīmīgas minerālvielas ir kalcijs un fosfors, kas sekmē zobu, kaulu, nagu, ādas, matu augšanu, atjaunošanos un stiprību. Biezpienā ir arī A vitamīns, kas uzlabo redzi. Ēdot biezpienu, tu vari uzņemt arī svarīgos B un E grupas vitamīnus. Tie labvēlīgi ietekmē daudzas tava organisma funkcijas: uzlabo kuņģa darbību, palīdz kaulu un zobu augšanai, dod enerģiju, nodrošina labu miegu, normalizē sirdsdarbību, mazina uztraukumu, kā arī stiprina imunitāti — tava organisma aizsardzību pret slimībām.

Teksts: Elza Apse

Foto: redakcijas arhīvs