Žurnāla “Ilustrētā Junioriem” augusta numurā vari lasīt un uzzināt, kā izskatās tramvaja vadītāja kabīnē! Esam sagatavojuši pāris interesantus faktus par tramvaju, kurus tu, iespējams, nebūsi dzirdējis! Kāpēc tramvajam vajadzīgas smiltis un kur tās glabājās? Cik elektriskās tējkannas nepieciešamas, lai iedarbinātu tramvaju? Lasi, uzzini un vēro galeriju!

Tramvajā ir smiltis

Patiesi, tramvajā visu cauru gadu glabājas smiltis, taču tās ir kārtīgi paslēptas no mūsu acīm.  Jaunajos tramvajos smilšu kastes atrodas tramvaja vidū, posmā, kas savieno vagonus. Smiltis ir nepieciešamas, lai laikā, kad sliedes paliek slapjas tramvajs spētu laicīgi apstāties. Gadā kopumā tiek iztērētas 200 tonnas smilšu.

Tramvajs kursē noteiktos laikos

Iespējams esi ievērojis, ka noteiktos dienas posmos tramvaju nākas gaidīt ilgāk. Tas tāpēc, ka ir izpētīts, kuros dienas laikos būs visvairāk pasažieru. Visbiežāk tramvaji braukās tieši no rīta un vēlā pēcpusdienā, jo tad būs cilvēki dodas uz darbu un skolu. Tramvaji patērē ļoti daudz elektrības, lai to taupītu, tramvaji kursē laikos, kad tie būs cilvēku pilni, nevis pustukši.

Pie stūres sievietes

Tautā pastāv novērojums, ka pie tramvaja stūres visbiežāk būs sievietes. Varbūt tu ar esi to novērojis?  Izrādās, ka tā tas patiesi esot! Pēc darbinieku skaita, pie tramvaja stūres patiesi ir vairāk sieviešu nekā vīriešu. Vīriešus biežāk varam redzēt pie autobusa stūres. Līdz galam gan nav skaidrs, kāpēc tas tā esot.  Daži uzskata, ka tas tāpēc, ka tramvaju vadīt nemaz neesot tik grūti, taču citi tam pilnībā nepiekrīt.

Viens tramvajs patērē tik pat daudz elektrības, cik 130 tējkannas Sākumā var šķist neticami, taču tā ir patiesība. Iedomājies, ka istabā reizē vārās 130 elektriskās tējkannas un iedomājies, cik ātri skrietu elektrības skaitītāja cipari! Vecajiem tramvajiem gan pietiktu tikai ar 100 tējkannām, jo tie ir vieglāki, līdz ar to nav nepieciešams tik daudz eletrības to darbināšanai. Vecie tramvaji tērē līdz 1000 ampēriem (elektriskās strāvas stipruma mērvienība), taču jaunie līdz pat 1300 ampēriem elektrības.

Izpēti galeriju:

Teksts: Ieva Cedere

Foto: Aleksejs Belokopitovs