Vēl pirms Facebook bija pārņēmis visu pasauli, Latvijā mums bija pašiem sava draugu kopiena – draugiem.lv. Uzzini, kā sākās šis stāsts!

Ievieto bildes no pēdējā tusiņa, kop saimniecību “Okeānijā” vai iesaisties diskusijās domubiedru grupās — sociālajā izklaides portālā “Draugiem.lv” laiks paskrien nemanot! Taču savulaik tas darbu sāka kā… kreklu apdrukas reklāmas projekts!

Reklamē kreklus

Nu internets ir visai ikdienišķs un sastopams gan mājās, gan mobilajos telefonos, taču savu– laik bija citādi. Laikā, kad tapa portāls “Draugiem.lv”, interneta plašumus pārsvarā izmantoja ārzemju uzņēmumi, Latvijā tas vēl nebija tik iecienīts. Portāla veidotājam Laurim Libertam tolaik bija neliels kreklu apdrukas bizness, un viņš saskatīja iespēju to reklamēt internetā, turklāt bez maksas. Saucot talkā Agri Tamani un Mārtiņu Pikšenu, puiši ātri vien radīja portālu, kurā iespējams izveidot savu profilu un uzaicināt uz virtuālu draudzību pazīstamos. Par T– kreklu biznesu liecināja vien neliels baneris, kas aicina atbalstīt jauno sociālo tīklu, nopērkot apdrukātu krekliņu. “Draugiem.lv” bija dzimis.

Ģimeniskās tehnoloģijas

Sākumā portālu lietoja vien pāris desmitu cilvēku, taču ātri vien skaits pieauga simtos, tūkstošos, un 2007. gada pavasarī lietotāju skaits sasniedza miljonu. Nu nelielā dzīvoklī izveido– tais portāls ir ļoti attīstījies un pārvācies uz lielākām telpām. Te visi darbinieki strādā vienuviet, kopā ēd pusdienas vai notur sapulces kādā no interesantajām telpām, piemēram, tropu istabā. “Draugiem.lv” birojā tehnoloģijas ir lielā cieņā — žalūzijas var aizvērt ar veiklu pieskārienu tālruņa ekrānam, arī ciemiņi darbiniekus pie ieejas izsauc ar planšetes palīdzību. Taču, par spīti moderna– jai aparatūrai, “Draugiem.lv” birojā valda ģimeniskums, un darbinieki rosīgo saimniecības vadītāju Ilzi pat iesaukuši par mammu.

Teksts: Līva Romane