Viss sākās 1957. gadā, kad spānis Enriks Bernats nāca klajā ar ideju
par konfekti uz kociņa. Enriks nosprieda — būtu lieliski radīt konfekti, kuru ēdot nav jānosmērē nedz rokas, nedz apģērbs. Viņam bija aizdomas, ka tāda varētu patikt ne tikai bērniem, bet arī viņu vecākiem.

No dakšiņas līdz plastmasai
Bernata sākotnējā ideja bija konfekte uz dakšiņai līdzīga priekšmeta (būtu interesanti ēst končas ar dakšiņu, vai ne?), tomēr tas izrādījās pārāk dārgi un arī bīstami. Tāpēc tirgū nonāca čupačups uz koka kājiņas. Pirmsākumos ražoja čupačupus ar septiņām dažādām garšām, šodien ir jau vairāk par 50 veidiem. Piecus gadus pēc jaunās končas izgudrošanas to pārdeva jau 300 tūkstoši veikalu visā Eiropā. Drīz vien lētāku izmaksu dēļ kājiņas sāka gatavot no plastmasas.

Tik labs, ka nemainās
Pārmaiņas čupačups piedzīvoja 1969. gadā, kad pasaulslavenais mākslinieks Salvadors Dalī tika pieaicināts konfektes logotipa radīšanā. Viņš končas nosaukumu ierāmēja dzeltenas puķes vidū, turklāt ierosināja to likt augšpusē, nevis sānos, lai vienmēr labi redzams. Spilgts, pamanāms, vienkāršs — čupačupa logo nav mainījies līdz pat mūsdienām. 70. gados čupačups aizceļoja arī uz Āziju, Austrāliju un Ameriku, iegūstot paliekošu popularitāti visā pasaulē. Mūsdienās ikgadējais pārdoto čupačupu skaits ir milzīgs — ap 40 miljardiem. Cik tavā kontā ir apēstu čupačupu?

FOTO:GETTYIMAGES.COM