Lai arī ko teiktu dažādi gudrīši par iešanu gulēt laikus, istabas vēdināšanu pirms miega, pareizu ēšanu… pamosties no rītiem tik un tā ir bezgala grūti! Kā to mainīt?!

Neaizver aizkarus! Atverot acis, dabīgā gaisma sūtīs smadzenēm signālu samazināt melatonīna ražošanu, bet palielināt adrenalīna daudzumu asinīs. Ja būsi gulējis vismaz 7 nepieciešamās stundas, pamosties kļūs vieglāk.

Modinātāju — 15 minūtes agrāk. Tas tādēļ, lai pēc pamošanās uzreiz nav jālec laukā no gultas. Varēsi pamosties, izstaipīties, pavingrot, izdomāt, ko šodien vilksi. Šīs nieka 15 minūtes ir tā vērtas, lai vēlāk neskrietu pa galvu pa kaklu.

Izlasi iedvesmojošu frāzi! Iespējams, tādas tev jau ir sarakstītas uz lapiņas. Ja vēl nav, izdari to! Tās vienmēr iedarbosies pozitīvi — kā nekā uzmundrinošie saukļi būs tevis paša meklēti.

Notīri mēli! Nav labāka veida, kā tikt vaļā no rīta nepatīkamās elpas un sākt dienu ar svaigu, tīru muti. Tavā mutē pa nakti pabijis vairāk nekā 300 dažādu baktēriju! Domā, ka ātra zobu izbirstēšana liks tām pazust? Nekā! Kādu minūti velti mēles tīrīšanai.

Īstu cukuru vai apelsīnu sulu. Pētot 60–80 gadu vecu cilvēku atmiņu, zinātnieki secināja, ka tie, kuri no rīta apēda nelielu daudzumu cukura, nākamajā dienā daudz labāk atcerējās iepriekšējās dienas notikumus. Nevajag daudz, bet, ja dzer tēju, izvēlies īstu cukuru vai sāc rītu ar saldenu
sulu.

Mazgājies efektīvāk! Dušā mēs pavadām vidēji 12 minūtes — pirms došanās gulēt vai ciemos, un tas ir normāli. Bet, ja dušā ej no rītiem (kas ļoti labi palīdz pamosties!), tik ilgi nav jāskalojas. Ietaupīsi laiku, un nebūs jāstreso par to, ka kavē.

Tev ir “ārkārtas” apģērbu komplektiņš? Zeķes, bikses, krekls, jaka… Der ieviest šādu “ārkārtas” komplektu tiem rītiem, kad gadās aizgulēties vai pamosties tik sliktā omā, ka negribas spogulī pat ieskatīties.